Постинг
13.07.2012 22:10 -
PR събитието на годината в Пловдив.
Вчера си загубих времето, отивайки на една проява, шумно промотирана като PR събитието на годината в Пловдив. Ставаше дума за първото излизане извън богопомазаната столица на някаква величава PR агенция на име Четвъртък, изписано на английски (аз нарочно го пиша на български, понеже помоему тези хора бяха твърде далеч от англосаксонските стандарти на връзките с обществеността и така или иначе ги бяха побългарили). Тези жизнено необходими на обществото медиатори прокламираха, че ще говорят по темета „Пловдив – столица на културния туризъм в България и как бизнесът да спечели от това?“ с такава авторитетност, че човек със сигурност оставаше с впечатлението, че ще чуе, види и научи нещо наистина полезно и интересно. На указаното място - зала "Съединение" на Историческия музей в обявения час се събраха повече от 100 души, изкушени да станат свидетели на споделения опит от хора, които твърдяха, че знаят рецептата да превръщат в печалба културно-историческото наследство. На първо място обаче се оказа, че проявата е подценена както от организаторите, така и от поканените общински представители. На практика община Пловдив нямаше представител, а се говореше, че ще присъства самият кмет, но по-лошото бе, че и от страна на агенцята не дойде техният ръководител Максим Бехар, както беше предварително обявено. В крайна сметка пловдивската аудитория, съставена предимно от хора с очаквания и интереси, беше принудена да слуша никому неизвестни и като цяло посредствени лектори, щедри на общи приказки и напълно безпомощни да кажат нещо ново, или поне да формулират и синтезират прагматични правила и изводи въз основа на вече утвърден опит. Подценяването на слушателите бе пълно. Най-много то си пролича, когато в детскоградински страховито неподобаващ за времето мястото и присъстващите стил, бе зададен въпросът: "Който знае, че Пловдив кандидатства за европейска културна столица, да си вдигне ръката!!!???" След това станахме свидетели на следните велики прозрения: "Че е много важно, когато искаме да постигнем нещо, да разработим стратегия." Още по важно е да рекламираме културно-историческото си наследство, а освен това да имаме подкрепа от страна на местната власт!!! Еврика! Както се казва. На хора от Пловдив, които така или иначе знаят това което се случва в града им, беше надълго и нашироко обяснявано как се е развил проектът за римския стадион, вместо да се сподели по-непознат български или чуждестранен опит, и през цялото време се повтаряше сакралната фраза, че трябва да се привече "бизнеса", без обаче да стане ясно точно как. Последваха прозрения, че който разработи стратегия, трябва да я предостави на тяхната агенция, за да може тя да я приложи. Чухме куриозни изявления, че Париж и Рим не разполагат с нищо друго освен с историческото си наследство, че е много важно да се продават сувенири - т. нар мърчъндайзиг, но тези, които бяха показани като пример с логото на римския стадион в Пловдив имаха такъв смотан дизайн, че не знам кой идиот би си ги купил. В крайна сметка се ядосах и си тръгнах, ядосан, че съм си загубил времето. Все още обаче не мога да си отговоря на въпроса откъде тези приказващи общи приказки лектори привличат все пак пари, защото явно разполагаха с много. На тази мисъл навеждаше подготовката, организацията, кетърингът и др. ясни външни белези на финансово охолство. Очевидно отговорът отново се свежда до пропастта между унизената провинция и тържествуващата просперираща столица, където има такова изобилие от финансов ресурс, че "бизнеса" огрява дори и такива направо казано за мен галфони. Може би звучи крайно, но мисля, че имам достатъчно мозъчен багаж, за да оценя хора, изявяващи се в тази така близка до моята професионална сфера. Очевидно "бизнеса" халхабер си няма от тези проблеми и се оставя да бъде омаян от общи приказки наедро, аз лично, ако съм бизнесмен, такива нямаше да ги изтърпя и пет минути. Надути нещастници!
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари