Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.03.2011 18:10 - Ботев Пловдив на 99 години
Автор: vidboy Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1481 Коментари: 3 Гласове:
1

Последна промяна: 19.03.2011 15:03


 Вчера любимият ми отбор, Ботев Пловдив стана на 99! Почти един век на любов, радост, надежда и възхищение, но също така и на яд, унижение, безсилие и отчаяние.
Това е Ботев, неговите почитатели също като великия си патрон любят и мразят силно.
За съжаление през по-голямата част от моя съзнателен живот, обхващащ последната третина от 99 годишния период, преобладаваха негативните емоции и изживявания. Далеч назад, в детството ми, остана споменът за славния Ботев от 80-те години, с по 3-4 национали, играещ бърз, красив и резултатен футбол, с великолепни изпълнители като Петър Зехтински - Зико, носителят на Златната обувка Георги Славков, Костадин Костадинов, Атанас Пашев, Антим Пехливанов, Марин Бакалов, Димитър Младенов, Запрян Раков, Димитър Вичев, Благой Благнев.
Само съм слушал за златния период на Ботев през 60-те години, Ботев на Динко Дерменджиев - Чико, Георги Попов - Тумби, на Виден Апостолов, Георги Найденов, Иван Глухчев и др. През 1967 г. Ботев стига до най-високия връх в своята клубна история - шампионска титла, а нека припомня: от създаването на А РФГ през 1948-49 до края на комунистическия режим само три пъти е нарушена хегемонията на софийските отбори за шампионската титла, като първите два са от пловдивските  отбори Спартак и Ботев през 60-те години. Ще припомня и че 1967 е годината, в която ЦСКА играе полуфинал за КЕШ с Интер, а в Левски играе великият Гунди...
За съжаление след тази шампионска титла старият Ботев е разформирован, под името Тракия той е обединен със Спартак и Академик Пловдив от местната комунистическа номенклатура, която се надява да създаде един супер отбор. Това обаче не става, а на пловдивския футбол е нанесен съкрушителен удар, който всъщност е в полза на бездруго толерираните от власти и съдии софийски отбори. Така в моето детство всъщност аз не бях от Ботев, а от Тракия, но още когато за пръв път отидох на мач, чух агитката да да скандира Ботев! Ботев! и да пее песни за отбора под това име. Още изтръпвам при този спомен. После години наред и аз съм пял тези песни и съм скандирал същото име. 
Оттогава вече  много време и аз отдавна не съм ходил по мачове. От срeдата на 90-те години Ботев изпадна в криза. Чрез клуба бяха изпрани парите на кредитните милионери, брокерите Хр. Данов и Хр. Александров и той се превърна във футболен Вавилон. За кратко време през него минаха големи звезди - Наско Сираков, Божидар Искренов, Боби Михайлов, Велко Йотов, Георги Донков, но бяха разпродадени местни перспктивни футболисти като Ясен Петров, Хр. Коилов, Т. Зайцев, братята Добревски... Отборът стана разменна монета в далавери и бизнес сделки. Накрая той попадна в лапите на престъпника Димитър Христолов и се случи нещо нечувано, великият Ботев стана отбор асансьор между А и Б група! Сега Ботев е във В група, но всички които го обичат са щастливи. Защото го управляват хора, за пръв път от много години, които милеят за клуба. Митьо Селският се махна и сега бъдещето ни принадлежи! От тази пролет тръгвам отново по мачове, защото 4-годишният ми син вече започна да се интересува от футбол и трябва да направи правилния избор!



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - баби михайлов wats the story m...
13.03.2011 19:29
баби михайлов
wats the story man
}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}}
цитирай
2. todormarinov - Честито!
14.03.2011 09:52
http://www.youtube.com/watch?v=iW-3Xl0CVJM
Аре и след още 1 сезон в А група!
цитирай
3. vidboy - Благодаря!
14.03.2011 19:05
Ай, канариииииииииииииииииииииииииииииииииииииииии!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vidboy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 248306
Постинги: 96
Коментари: 181
Гласове: 236
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930