Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.01.2011 20:59 - За винетките... и още нещо
Автор: vidboy Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1269 Коментари: 2 Гласове:
1



 Усетиха се накрая тези гадове! Сега трябва да се вписват номерата на съответната кола върху винетния стикер (или поне като влязат в сила новите правила). Иначе преди с не много зор винетката се отлепяше и можеше да се сложи на друга кола. Аз лично четири-пет пъти съм го правил и накрая станах истински експерт. Сега направо умирам от яд! Толкова малко са нещата, в които може човек да се похвали, че е наистина добър, а тази държава мащеха ме лишава от едно такова.  Още по-гадно е, че като истински българин ми е вътрешно, че се лишавам и от чувството, че съм измамил властта. На дребно, ама съм я измамил! То не са ни останали много други удоволствия в живота, а за жителите на нашите географски ширини такива изживявания са особено съкровени.  
Иначе, като поразсъждавам, може и да е за добро. Може би това е стъпка към налагането на правилата, които характеризират съвременните развити общества и които на нас винаги са ни липсвали. Защото наистина не изглежда нормално да нямаш пари, (да не ти се дават, или да се наложи сериозно да затегнеш колана с цел закупуването й - все за едно и също става дума) за да купиш винетка на втората си кола. От друга страна пък - колко интересно! - нямаш средства, пък имаш две коли?! Ха де? Странни същества сме ние. Дали винаги сме си били такива, или сме станали заради серията исторически превратности и неудачия, които сме преживели? Всъщност този въпрос е прекалено сложен и със сигурност не може да му се отговори еднозначно. Дори и тук. Дори от един автор. Всички тези разсъждения обаче ме навеждат все към една и съща мисъл - трябва хората от една и властта от друга страна да направят стъпка на доверие към себе си. Не е редно да изпитваш душевно и почти физическо удоволствие от това, че си преметнал държавните власти. Не е редно обаче и поведението и отношението на тези власти да е такова, че да те докарат дотам, че селският тарикатлък да бъде скъп пример за подражание на децата ни. Не е редно в София да има повече мерцедеси и БМВ-та, отколкото в Мюнхен, а гражданите масово да не си плащат сметките за парно. Не е редно обаче и топлофикациите да са си създали в очите на хората образ на едва ли не престъпни организации. 
Не е редно! А още колко други нередни неща има!  Взаимното доверие между народ и държава по принцип се изгражда трудно и болезнено, а какво да говорим за нашия народ и нашата държава, но очевидно трябва да се започне отнякъде. Дали вписването на номера на автомобила върху винетния стикер е ход в правилната посока? По-скоро не, мисля аз, но кой знае?



Гласувай:
1



Следващ постинг

1. despinida - Прав си...отнеха ни едно малко удоволствие и не само...вкараха ни го яко вътрешно...
17.01.2011 21:15
сега новите винетки, освен номера на колата, имат и вграден чип...с него сме под тотално наблюдение къде мърдаме и прочие...хрумна ми една сюрреалистична идея, малко е скъпа, но пък си струва да не им давам да ме проследяват постоянно...вместо годишна винетка, ще ги цъкам на къси пасове...седмични...така поне за малко, но няма да ме знаят къде шавам :)
цитирай
2. анонимен - kkk
29.01.2011 16:41
Къв чип та гони, ма, путко заспала :)
Отделно отмениха заповедта за изписването на номера на колата, тъй че кефете се пловдивски майни
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vidboy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 248217
Постинги: 96
Коментари: 181
Гласове: 236
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930